27. 7. 2006

Divé maky

Príchody,odchody, záchody
a smutné hlavy slnečníc.
Opľuté, špinavé bez vody...
Puknuté zrkadlo uličníc.

Odpadky, hrdza, upchatý pisoár,
nápisy, neslušné obrázky.
V zrkadle škľabí sa skrytá tvár,
čo má ďaleko od lásky...

Od rána šlape odnikiaľ nikam
a v poli zas kvitne divý mak.
Včera ju zase zbil, no už si zvyká...
Chvíľami dopredu cúva sťa rak.

Na nohách vysoké extra kurváče,
strhaná, hladná, fajčí Marlborky.
Farebné tričko, pančuchy, tangáče...
Mávam, čo nevidíš? Pozri sa na štvorky!

Raz dávno na diske chcela byť in,
dokola hrali stále jej song.
A on bol fešák... Dal jej heroín...
Chvíľu sa vznášala a zrazu gong.

Stala sa ženou, keď bolo jej fajn
a zrazu prišiel druhý aj stý muž...
Ten prvý - fajn Nemec, Hans Klein...
Dal jej pár bankoviek a od Diora rúž.

Krídlami mávajú tak ako vtáci,
vietor už rozfúkal všetky kvety maku.
Snaží sa usmievať, však idú TIRáci...
Bojí sa. V zákrute pasák v bavoráku.

Dnes je to bieda, málo raz darmo,
ten Turek ju vykopal z kabíny.
Policajt, užil si opäť zadarmo...
Zakýval, zatrúbil, odišiel bez viny.

Keď večer šlahne si, pocíti nirvánu
a prachy už dávno spočítal Koľja.
Zatúži zmyť špinu a myslí na vaňu...
Je celá zničená a nohy ju bolia.

Telo si vydrhne, duša vyprať sa nedá.
Celá už uvädla ako ten mak.
Minulost, budúcnost, čierna či hnedá...
Ráno zas pošlape, aj keď je vrak.

Príchody, záchody, odchody
a smutné oči farby fialiek.
Peniaze, facky, sex a tiež dohody...
Na AIDS a chorú dušu niet liek.

12 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

pekne píšete, Maxim..
je to kruté, realistické..

maxim povedal(a)...

Prosil som bohov Poseidona,Héru, Dia..
Dnes mestom tancujú dievčatá z Ria
Vitajte, sadnite, aká bola via?
Ste sladka, bez cukru, aj keď nie dia,
ďakujem, príďte zas...milá mia

ostrovanka povedal(a)...

krásne ti z pera
padajú verše
asi si miláčik
Apolóna
možno, že čochvíľa
budú aj smelšie
vyznania devám,
čo v úcte sa klonia

pred tvojím umením
smelého Satyra
snáď nám raz zahráš
aj v tieni stromov
tak nás už mlčaním
viacejkrát netýraj
a občas vráť sa sem...
z potukliek... domov...

Anonymný povedal(a)...

Afrodité je moja pani, neproste Dia
pod jej hviezdou som zrodená
či ešte prídem, to rozhodne ona..

neviem, či sladká, bez cukru, aj keď nie dia
ale určite prostá....mia

maxim povedal(a)...

Os(trovanka)
som hádam, podľa vás miláčik Apolóna,
čo strestal a vyťahal za uši Midasa?
z bohyne Leto,jej božského lona,
niekedy prísny,keď ináč sa nedá...
Ak chcete devy smelšie vyznanie,
aby ste skákali, výskali a pišťali
nie stojte..!neskoro hovoriť nie,
sem ku mne poďte, kde olivový háj
ja vytiahnem syrinx a panove píšťaly
sťa na Olympe, dnes spravíme si raj.

Keď ma raz Hádes povolá...
A Cháron pristaví už taxi
zrátam si,
či som nebol svetu za vola
a na cestu dám si pohár Metaxy...

maxim povedal(a)...

mia Závidím vám pod akou hviezdou ste zrodená...my ostatní sme mali smolu..

My sme deti slobodného kraja,
pod červenou hviezdou zrodené,
kol hrdla nám ako plameň žiaria
pionierske šatky červené...

poproste Afroditu a prídite...

Anonymný povedal(a)...

neláka ma neviazaná zábava, ani krásny spev Satyra,
nebažím po lichotivých slovách,
darmo bude ľúbezne znieť vo vašich rukách lýra,
jej klamlivé tóny rozplynú sa v Olympských horách..

ja som pre lásku stvorená, nie pre svár,
moja pani ma pošle tam, kde vládne lásky žiar..
tu je prázdno, hnev a krivdy,
odpusťte,Maxim, k vám neprídem už nikdy..

w-abt povedal(a)...

Červená hviezda Satyra
versus krásna bohyňa.
Jej krv, čo náhle vzkypela,
hnevom maxima skolila...
Maxima culpa maxima.

maxim povedal(a)...

et007

Keď sa raz skríži E.T.
Krásavec z inej planéty
a agent dve nuly sedem
ešte sa zápas nezačal
a už tri nula vediem...
Ak chceš byť ako Shakespeare?
Vyplej si zo slov burinu, pýr,
aj problémy máš občas s rýmom,
pletiš si staré Grécko s Rímom.
Červenú hviezdu nenosil Satyr,
možno ty,nerob sa, že si martýr..
Tá báseň mala byť guľka dum-dum?
Ja k tomu len toľko:cogito,ergo sum

w-abt povedal(a)...

Nech je to tak, či naopak,
s rýmom a či bez, je fakt,
že tvoja úroveň max, práve tu,
značne klesla na hubu.

Stephen Woolf povedal(a)...

ak zoberieme eutanáziu ako posledný liek, tak samovražda by mohla byť tým jej

Zasnívaná povedal(a)...

hm...
tak uz viem :)