1. 9. 2006

Nechápem

Kedysi dávno sa tu medzi Tatrami a Dunajom usadil praotec Slovák. Mal mierumilovný kmeň venujúci sa roľníctvu a dobrým susedským vzťahom. To po stáročia každý zneužíval.
Najskôr prišli Kelti, po nich Rimania, Moravania, Germáni, Atila so svojimi Hunmi, Tatari, Maďari, Turci, Rakúšania. Zastavil sa aj Napoleon cestou na Moskvu. Keď utekal z Ruska, doviedol Rusov.
Neskôr k nám zavítali Česi, Nemci a znovu Rusi, ktorým sa tu tak zapáčilo, že sa po rokoch vrátili aj so svojou ideológiou.

Každý nás obohatil, každý zanechal niečo.
Nápisy na skalách, mince v hlinených nádobách, vzdelanosť, písmo, kresťanstvo.
Baníctvo nás učili Nemci, hospodárstvo máme turecké, šumivé víno francúzske. No a samozrejme plno detí. Asi preto máme najkrajšie dievčatá na svete.
Takže nechápem, že mladí ľudia nevedia nič o SNP, udalostiach 68, či 89 roku, no nenávidia iný národ. Hoci ani nevedia prečo.
Ako vyzeral praotec Slovák, nevie nikto, snáď len jeden človek v Žiline na radnici - expert na rasové a národnostné otázky. A ten mlčí...

9 komentárov:

Úplne iná povedal(a)...

No, ak je praotec Slovak ten na Žilinskej radnici, tak ja som jednoznačne Číňanka.

maxim povedal(a)...

lujza-rozosmiala si ma, ale s tým čínskym pôvodom by som nežartoval.Vieš kde bola tvoja praprapra...babička počas vpádu Džingischánových vnukov do Uhorska??? :-)))

Anonymný povedal(a)...

nechapem nenavist...bezdovodnu...

Anonymný povedal(a)...

Maxim...
moje praprababicky mam vystopvane hooooodne daaleko. Neboli slovenskej narodnosti, ale ani Cinanky :-)
Mne je narodnostna otazka dost lahostajna, netrpim tymto smerom, ale je pravda, ze od tychto volieb si tu nepripadam az tak doma ako predtym :-(

Silviah povedal(a)...

hospodárstvo máme turecké, dievčatá naozaj jedny z najkrajších, ale detí, tých máme čoraz menej.

maxim povedal(a)...

Lujza...
človek je všade doma, kde sa dobre cíti...
mám rád ľudí, ktorí vedia odkiaľ sú a kam smerujú...

maxim povedal(a)...

Silviah,
máš pravdu, ale ako zvýšiť populáciu, keď časť dievčat sa vydalo do zahraničia a tie najkrajšie, čo zostali celé noci preblogujú...:-)))

Silviah povedal(a)...

Tak to Ti ja neporadím.
.-)

maxim povedal(a)...

Silviah...
Škoda.:-)))