23. 12. 2006

Vianočná



A opäť tu máme vianočné sviatky,
lesy nám plundrujú s pílami lesáci.
Obchody plienia otcovia, deti, matky...
A noci teplé - nezmrznú houmlesáci.

Prázdniny, šetrí sa... A plné vlaky, busy.
Na chvíľu študent dá zbohom šikane.
Vreckári makajú, kto neverí, nech skúsi.
Kúpanie? Kapor nás nepusti do vane.

Speváci oprášia zas staré hity.
A sú to opäť tie známe témy.
Santa Claus a aj biblické mýty.
Každý chce urvať si tantiémy.

Ľudia sú v amoku, kupujú braky,
chladničky plné žrádla aj pijatiky.
Lyžiari chceli by snehové mraky,
cestári nesolia a majú z toho tiky.

Začnú dni obžerstva, veľa poldecákov.
Aj kosti v hrdle, aj zvýšený cholesterol.
Pri telke zaslzíš nad deťmi z decákov.
Tichú noc vystrieda divoký Rock'n'roll.

Veď sú sviatky pohody, lásky a mieru,
aj dnes však Herodes zabíja malé deti.
Jeden má blahobyt, iný nič. Len vieru.
A opäť nad Betlehemom hviezda letí...

28 komentárov:

w-abt povedal(a)...

Sú sviatky pohody, lásky a mieru... tak šetri si dýku a venuj sa zmieru...

Zasnívaná povedal(a)...

inokedy som plna poezie,
vianoce su vsak strasny gyc,
preto si komentar nechavam pre seba, nepoviem k tomu asi nic

dievčatko s dáždnikom povedal(a)...

do bodky... čo dodať?

Maroško povedal(a)...

Na Vianoce písať ódy -
to už dávno vyšlo z módy!

Dnes sú trendy inakšie:
čím viac - väčšie - najdrahšie!

ostrovanka povedal(a)...

max, zase smutne a zase v mnohom kruto pravdive...

germa povedal(a)...

... a ja som taka nejaka melancholicko-depresivna

maxim povedal(a)...

germuška, ty melancholicko- depresívna?:-))... skôr uverím, že pán wabt ma miluje...:-p

maxim povedal(a)...

ostrovanečka, keď ja už som raz taký...mám rád tvoju poeziu a smiech...

maxim povedal(a)...

Maroško, ďakujem...máme na to rovnaký názor, ale čo už narobíme....

maxim povedal(a)...

girl-uška, niekedy mi to dodáš do bodky... :-p

maxim povedal(a)...

snívanka,máš pravdu...

maxim povedal(a)...

Prajem všetkým svoji priateľom a priateľkám z blogového raja krásne prežitie Vianočných sviatkov, veľa zdravia, šťastia, lásky, smiechu, pohody... a Ježiško.. nech všetkým nadelí to, čo si kúpili... :-)))))

Úplne iná povedal(a)...

no... hlavne nech je to za nami a mozeme sa zmysluplne venovat pracovnemu procesu, kym nas socialna poistovna vidinou vysokych dochodkov do penzie neposle...

ostrovanka povedal(a)...

max, presla som si zase cely tvoj blog, najma basne...
s odstupom casu (alebo mozno tymito sviatkami) sa mi zdaju este silnejsie, ako ked som ich citala prvykrat...
mal by si ich vydat knizne... su neuveritelne...

sas povedal(a)...

slovenska realita... ci to vsade?
krasne nastavene zrkadlo, radsej "nekukajme" chvála Bohu, zajtra je koniec...

Silviah povedal(a)...

max, nezaprel si sa... Vidíš a (asi aj) cítiš veľmi panoramaticky. Nie je jednoduché žiť s takou silou vnímania.
Verím, že Vianoce si mal pekné. Prajem Ti to. A do nastávajúceho roku okrem zdravia Ti želám aj toľko priezračne krásnych životných stretnutí, koľko je potrebných na preváženie tvrdého realizmu.

murphy povedal(a)...

max,
nesklamal si ma, zase si trafil do čierneho.
Tvoj vzácny sarkazmus je neoceniteľný. Pomáha nám nezaspať na vavrínoch a byť stále v strehu pred fackami od života.
Prajem veselého Silvestra a nový rok podľa Tvojich predstáv.

pluto povedal(a)...

utrafil si to presne a este k tomu v rymoch. tak nezvycajne to posobi

Pustovníčka povedal(a)...

Hm a v basni je pravda ukryta ... pekne Max

maxim povedal(a)...

cvirôčka...nepreháňaj, neviem si ťa predstaviť, ako čakáš na poštárku v deň penzie..:-p

maxim povedal(a)...

osička, ďakujem..aj som rozmýšlal nad tým knižným vydaním, ale čo keď si to všimne niekto na školstve, zaradí ma do povinnej literatúry a a celé generácie študentov a žiakov ma budú nenávidieť...:-))))

maxim povedal(a)...

Murphyčka, aj ja ti prajem veselého Silvestra a Nový rok lepší, ako tie minulé...:-)))

maxim povedal(a)...

sasanka, prežili sme vianoce, pokoríme aj Silvestra a Nový rok...prajem ti ŠNR!!!

maxim povedal(a)...

silviah, ďakujem...vianoce boli krásne a k tým priezračne, krásnym stretnutiam...chceš ma navštíviť? :-)

maxim povedal(a)...

pluto, díky.. som rád, že sa ti to páčilo....

maxim povedal(a)...

pustovníčka, aj vo víne...-))

Silviah povedal(a)...

Maxim, priezračne milá otázka.
.-)

maxim povedal(a)...

silviah.. a prieznačná milá odpoveď na preváženie tvrdého realizmu..? :-)